Manželia, kolegovia, kamaráti a zároveň majitelia značky CISAROVE. Linda a Adam Cisárovci vytvorili v roku 2020 projekt, ktorý mapuje fragmenty miest. V čase pandémie, keď množstvo domácností ovládlo home-office, prišli s printovými grafikami s nezameniteľným geometrickým rukopisom. Čo sa skrýva za procesom tvorby a kam sa ako značka od vzniku posunuli? Rozprávali sme sa s Adamom.
Zmenil sa v prvom rade samotný trh. Za posledné dva roky rapídne vzrástol počet graficko-printových projektov, čím sa prirodzene diverzifikovalo aj publikum a zákazníci ako takí. Samozrejme, dianie na trhu ovplyvnili udalosti na Ukrajine a v nemalej miere aj samotná pandémia, hoci na jej začiatku nám paradoxne najviac pomohla.
Tieto dve veci idú ruka v ruke. V kontexte tvorby by som ale skôr povedal, že naše printy sú vhodnejšie do istého typu interiéru možno viac ako do iných. Nebol to zámer, ale náš vizuálny jazyk sa vyprofiloval práve na základe spomenutých smerov a tým pádom, prirodzene, našim grafikám viac svedčia technické, strohejšie riešenia interiéru s industriálnymi prvkami, prípadne škandinávska vzdušnosť a čistota.
Vo väčšine grafík absentuje výrazné použitie tieňov, prípadne sa používa tieň len ako pomocný kompozičný prvok na dosiahnutie hĺbky. No určite sa v portfóliu vyskytujú aj printy, kde má pomyselná hra svetla a tieňa svoj význam. Môžeme ju vidieť napríklad pri printe bratislavskej SNG.